Základní věroučné výroky Církve adventistů s. d. a praxe 14.

Náboženství na jednu stranu vyžaduje od lidí plnění nesplnitelných úkolů, na druhé straně je velice vynalézavé v jejich „legálním“porušování.

                                                                                                                       CH.Hitchens


14. JEDNOTA KRISTOVA TĚLA

shake11

  Jednota v různosti. Staré heslo Jednoty bratrské naznačuje mnohé. To, co si pod pojmem jednota představují představitelé církve CASD, je pouze uniformita bez otázek a slepá poslušnost. (1.)   Je hezké napsat do věroučné preambule, že: nás nesmí dělit rasové, kulturní rozdíly mezi urozenými a nízkými….rozdíl mezi mužem a ženou (2.), přesto:

– pokud se roky volá po změně témat v periodikách sobotní školy, tak následuje vždy vymlouvavá odpověď, že to je určeno pro “jinou kulturu”.

– k rasové otázce bych přes tisíce vidění rád četl i nějaké jasné, které se v době E.G.W. kriticky vyjadřuje k otrokářskému jednání prvních adventistů a zastává se jejich černého služebnictva. (3.)

– je opravdu zajímavé, jak směr, teologické uvažování, prostředky v církvi určují majetní podnikatelé, kteří si nezávisle na vedení ČS CASD a za jejich zády platí přednáškové sály, svou hosty k obrazu svému, kteří slouží coby “utvrzovači věčných pravd”. Jejich propojenost a desátky, přísun finančních prostředků z GK, je určující, a tak není divu, že jsou propojeni s nejvyššími složkami CASD GK. (4.) Opět se ukazuje, že není pravda, že rozhodující jednotkou v církvi je člen.

– to, že žena dodnes nemá v CASD stejné postavení a možnost služby v obdarování jako muž. je opět jen ukázkou toho, že to jsou právě kulturní a mocenské struktury, které určují nauku místo toho, aby byly brány v potaz texty prvních kapitol bible. (5.)

 

——————————————————————————————————————–

(1.)  Na výročním zasedání výboru Generální konference vyzval shromážděné vedoucí, aby se spolu s ním oddali Bohu a zaujali jednotný postoj v otázce jedinečných biblických věroučných bodů církve adventistů.

T.Wilson, předseda CASD, Advent 10/2014 str. 28.

 

(2.) Církevní řád str. 149, 2011

 

(3.) … přece jenom jsem něco nalezl – smysluplnost posuďte sami:

 Viděla jsem, že otrokář se bude muset zodpovídat za duši svého otroka, jehož udržoval v nevědomosti. Hříchy těchto otroků budou vyhledávány na jejich pánech. Bůh nemůže vzít do nebe otroka, úmyslně drženého v nevědomosti, který neví nic o Bohu, ani o Bibli, bojí se jedině biče svého pána a zaujímá mnohdy nižší postavení než zvíře. Učiní však pro něj to nejlepší, co může soucitný Bůh učinit: nechá jej zaniknout, jako by ho nikdy nebylo; jeho pán však bude muset vytrpět sedm posledních ran a pak při druhém zmrtvýchvstání bude probuzen, aby vytrpěl druhou, nejhroznější smrt.                                     E.G.W,. Rané spisy, kap. Hříchy Babylona.  276/1  https://egwwritings.org/

    Pro představu doby – životopisný film:  http://www.csfd.cz/film/304544-12-let-v-retezech/zajimavosti/?type=film

(4.)  Viz.aktivity v CASD V Českém Těšíně, prapodivný oběžník starším všech sborů o přednáškách tajemníka divize G. Maurera, nebo tajně plánovaná návštěva předsedy CASD T. Wilsona na IŽS, kde se opět ukazuje, ”kdo tahá za nitky“ a bezmocnost v tichém přehlížení vůdčích složek CASD ČS a MSS.

(5.) Opět na Generální konferenci CASD roku 1990 tato otázka shozena ze stolu a tak to jde od konference ke konferenci. Jako odůvodnění zamítnutí se paradoxně používají spisy ženy E. Whiteové: Je povinností ženy, aby ustoupila ve svých přáních a ve své vůli svému muži. Oba mají ustoupit, ale Boží Slovo dává přednost úsudku mužově. A neubere na důstojnosti ženy, když ustoupí tomu, koho si vyvolila, aby byl jejím rádcem a ochráncem. 1T 308 Manžel má udržovat své postavení v rodině mírně, ale se vší rozhodností. (Svědectví pro církev 1, str. 307- 308).

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je Petr Mertlík. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.